انواع نوشیدنی های گرم و سرد برای کاهش وزن | بیماری

: شکلای جور واجور نوشیدنیای گرم و سرد واسه کاهش وزن

شکلای جور واجور نوشیدنیای گرم و سرد : به گزارش پورتال رنگی واسه کاهش وزن شاید مؤثرترین کار به کار گیری نوشیدنیای سالم به جای نوشابه های شیرین و نوشیدنیای انرژ زا باشه. بیشتر مردم نمی دونن که در طول روز چقدر کالری از راه این نوشابه ها و نوشیدنیای پر کالری دریافت می کنن. مثلاً یه فنجون قهوه مُکا حدود ۵۰۰ کالری داره.
اگه بتونین نوشیدنیای سالم رو جانشین نوشیدنیای ناسالم کنین، به اندازه خیلی از کالری دریافتی روزانه خود می کاهید و همین مسأله به کاهش وزن کمک می کنه. بعضی از مهم ترین و سالم ترین نوشیدنیا که باید بیشتر از اونا استفاده کنین تا راحت تر وزن خود رو کم کنین، عبارتند از:

آب سبزیجات واسه لاغر شدن

آب سبزیجات به اندازه آب میوه ها مواد مغذی و املاح دارن؛ اما کالری اونا حدود ۵۰ درصد کمتره. آب سبزیجات معمولاً پر از فیبر هستن و باعث می شن به مدت طولانی تری احساس سیری کنین و کمتر غذا بخورین.

معجون میوه ها و لاغر شدن

میوه های دلخواه خود رو انتخاب کرده، آب اونا رو بگیرین و با مقداری سرشیر و خامه ترکیب کنین. هیچ وقت از شکر اضافی واسه شیرین تر شدن اونا استفاده نکنین. عسل و یا هر شیرین کننده دیگه رو هم به اونا نیفزایید، چون که اینطوری صدها کالری به نوشیدنی تون اضافه می شه. یعنی معجون رو از مغازه ها و بستنی فروشیا جفت و جور نکنین؛ چون که اونا حتماً طعم دهنده های شیرین به معجونا اضافه می کنن. شما باید خودتون این کار رو انجام بدین.

آب میوه واسه کاهش وزن

آب میوه ها پر از ویتامینا و مواد مغذی هستن، اما حواستون باشه که هیچ وقت نباید شکر و مواد شیرین کننده به اونا اضافه کنین. میوه ها هر چی گوشتالو تر باشن، آب میوه بهتر و بیشتری به شما میدن. میوه های گوشتالو، فیبر بیشتری هم دارن و به شمااحساس سیری بیشتری میدن.

قهوه تلخ واسه لاغر شدن

قهوه واسه سلامتی امتیازات بسیاری داره؛ اما مقدار مصرف و استفاده سالم از اون خیلی با اهمیته. قهوه اصلاً کالری نداره. قهوه تلخ (بدون شیر) پر از آنتی اکسیدان است که به اخلاق بهتر شما، تمرکز بالاتر، کاهش خطر دیابت و سرطان کمک می کنه. تلاش کنین روزانه بیشتر از سه فنجون قهوه تلخ بخورین؛ چون که میونه روی و میونه روی در هر کاری، کلید به دست آوردن سلامتیه.

چای سبز واسه کاهش وزن

چای سبز هم مثل قهوه تلخ امتیازات بسیاری داره و شامل آنتی اکسیدانا هستش. چای سبز متابولیسم بدن رو بهتر کنه و به ساختار سوختن چربیا سرعت بیشتری میده. پژوهشا نشون میدن که با مصرف چای سبز، روند سوزوندن چربیا زیاد می شه.

شیر و لاغری

کلسیم موجود در شیر کم چرب، به تجزیه سلولای چربی در بدن کمک می کنه. اما زیاده روی در مصرف شیر هم باعث چاقی می شه؛ چون شامل کالری زیادیه، پس واسه گرفتن نتیجه بهتر و کاهش وزن در مصرف اون زیاده روی نکنین. روزانه ۳-۴ فنجون کافیه.

واسه لاغری نوشیدنی پروتئین دار بخورین

نوشیدنیای پروتئینی مثل پودرها و انوع میکس شده، اثر زیادی در کاهش وزن دارن. هرچه بدن شما عضلانی تر باشه، چربیای بیشتری خواهید سوزوند و ماهیچه های کوچیک تر در سوزوندن چربی ها تاثیردارن. پروتئینا نقش مهمی رو در این معادله رو دوش دارن…
بعضی افراد واسه درمان چاقی به سراغ روشای ناجور می رن که مهم ترین اونا روشای داروییه. بعضیا از قرصای کم کننده اشتها استفاده می کنن. اما این قرصا مشکلات خیلی از جمله ضعف و افسردگی به همراه دارن.

: شکلای جور واجور نوشیدنیای گرم و سرد واسه کاهش وزن

<>

نوشیدنیای فیبردار موثر در لاغری و کاهش وزن

نوشیدنیای بسیاری وجود دارن که شامل فیبر بالا هستن و می تونن اثر زیادی در کاهش وزن داشته باشن؛ چون که فیبرها احساس سیری ایجاد می کنن و شما کمتر غذا می خورید. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین، امتیازات بسیار دیگری هم واسه سلامتی دارن.

سرکه سیب یه نوشیدنی عالی واسه کسائی که میخوان لاغر شن

سرکه سیب از گذشته های بسیار دور تا حالا کاربرده های زیادی داشته و تقریباً همه به امتیازات اون واقف هستن. در دهه ۷۰ مردم از سرکه سیب واسه کاهش وزن استفاده می کردن. هنوز هیچ مدرکی واسه اثبات این واقعیت وجود نداره. بعضیا می گن که سرکه سیب متابولیسم بدن رو زیاد می کنه و اگه مصرف شه، باعث لاغری می شه.

آب بهترین نوشیدنی واسه کاهش وزن

شاید بهترین و ارزون ترین نوشیدنی واسه کاهش وزن، آب باشه. نوشیدن آب کافی واسه بدن منافع زیادی داره. به شما احساس سیری میده، متابولیسم بدن تون رو زیاد می کنه و هیچ یه جور کالری نداره. اگه هر روز دو لیوان آب مازاد بر مقدار آبی که همیشه عادت به نوشیدنش دارین، بخورین، تا ۳۰ درصد متابولیسم بدن تون زیاد می شه و این یعنی در طول یه سال، بیشتر از دو کیلو وزن کم می کنین.

به چه دلیل باید جلوی چاقی رو گرفت؟

چاقی یه بیماریه و مثل بیماریای دیگه، واسه درمان نیاز به صرف زمان داره. در این مورد همیشه دو نکته رو یادتون باشه:
۱) واسه درمان چاقی عجله نکنین.
۲) از هیچ قرص و دارویی واسه درمان چاقی استفاده نکنین.
۳) چاقی به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با خیلی از بیماریا رابطه داره و باعث افزایش فشار خون، بیماریای کبدی، آرتروز، مشکلات تنفسی، واریس، ناباروری، مسمومیت حاملگی، افزایش چربی خون، بیماریای قلبی و … می شه. افراد چاق خود رو پایین تر از بقیه می دونن و تلاش می کنن از قرار گرفتن در هر جمعی بپرهیزند.

روشای لاغری

بعضی افراد واسه درمان چاقی به سراغ روشای ناجور می رن که مهم ترین اونا روشای داروییه. بعضیا از قرصای کم کننده اشتها استفاده می کنن. اما این قرصا مشکلات خیلی از جمله ضعف و افسردگی به همراه دارن. یه گروه دیگه از داروهای لاغری که داروهای هورمونی هستن و باعث افزایش متابولیسم بدن می شن؛ ولی با این روش هم مشکلات هورمونی به وجود میاد که روند طبیعی اونا رو به هم می زنه.
یه سریای دیگه هم از داروهای ملین استفاده می کنن. این داروها باعث کاهش وزن می شن، ولی از جذب مواد مغذی جلوگیری کرده و بعد از یه مدت بدن با کمبود خیلی از ویتامینا و املاح روبه رو می شه. علاوه بر مصارف دارویی، بعضی افراد چاق از روشی مثل کمربند لاغری، گوشواره لاغری، ژلا و پمادها و … استفاده می کنن.
این روش ها شاید به اندازه روشای دارویی مشکلات نداشته باشن، اما به هر حال در بعضی مواقع خطراتی به همراه دارن. واسه درمان چاقی یه راه دیگه هم هست و اون جراحیه که واسه چاقیای بیشتر از اندازه در نظر گرفته می شه؛ مثلاً از راه برداشتن روده یا کوچیک کردن حجم معده، مقدار غذایی رو که وارد اونا می شه، کاهش میدن.
ساکشن و برداشتن چربیا هم یکی دیگه از راه هاست؛ جراحیا هم مشکلات بسیار زیادی دارن و بهتره ً به این روش فکر نکنین. در میون این روش ها و راه های جدید دیگری که هر روز بر تعدادشون اضافه می شه، مؤثرترین، بی خطرترین و سالم ترین اونا، ورزش در کنار تغذیه سالمه. ورزش نه فقط جسم شما رو فرم میده، بلکه روح تون رو هم سبک تر می کنه. کاهش وزن از راه رژیم غذایی همراه با ورزش، از طرف کارشناسان تغذیه آموزش داده می شه.
اینکه فرد در هر وعده غذایی چه چیزایی بخوره و چیجوری عادات غذایی سالم رو جانشین عادت ناسالم قبلی کنه و در کنار اونا به ورزش بپردازه (آسونترین ورزشا، پیاده روش)، شاید به اندازه روشای قبلی، خیلی زود اونو به نتیجه موردنظرتان نرسونه و نیاز به صبر و تحمل بیشتری باشه؛ ولی بی خطر بوده و بعد از یه مدت درگیر یه مریضی یا مشکل جدید نمی شه و مهم تر اینکه از بسیاری بیماریا و مشکلات هم جلوگیری می شه.
حواستون باشه که رژیمای غذایی خودسرانه هم خطراتی به دنبال دارن؛ مثلاً بعضی مواقع باعث افت شدید قندخون می شن؛ پس بهتره در این مورد حتماً با افراد مجرب و متخصص مشورت کنین.

پورتال رنگی _ شکلای جور واجور نوشیدنیای گرم و سرد واسه کاهش وزن

شکلای جور واجور نوشیدنیای گرم و سرد, شکلای جور واجور نوشیدنیای گرم و سرد واسه لاغری, شکلای جور واجور نوشیدنیای گرم و سرد واسه کاهش وزن, شکلای جور واجور نوشیدنیای گرم و سرد واسه تناسب اندام

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت آکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *