انواع نوع چاقی و اضافه وزن و راه های درمان آن | بیماری

: بهترین راه های درمان چاقی و اضافه وزن

راه های درمان چاقی

ختنه دردناک دختران جوون+عکس

پرشین استار : چاقی و اضافه وزن، یه موضوع به طور کامل مشکی و سفید نیس، بلکه میلیونا طیف خاکستری در این مورد هست که موضوع رو سخت تر کرده و درک اونو واسه ما مشکل تر می کنه.

چاقی می تونه عوامل مختلفی داشته باشه. به خاطر همین راه های زیادی واسه درمان اون هست و به خاطر همین بعضی روش ها واسه بعضی افراد موثر هستن، اما واسه کس دیگه ای به درد بخور واقع نمی شه.

کلا چربیا به دو شکل در بدن پخش می شن و دو شکل از چاقی رو ایجاد می کنن.

چاقی سیبی شکل : در این شکل از چاقی که در زنان و مردان دیده می شه الگوی پخش چربیا در بدن باعث می شه اندازه کمر فرد بیشتر از دور باسن اون باشه.

چاقی گلابی شکل : این نوع چاقی بیشتر در زنان دیده می شه و در اون اندازه دور باسن بیشتر از اندازه دور کمر است.

طبق مطالعه Yorkshire Health که در دانشگاه شفیلد انگلستان انجام می شه کلا شش نوع چاقی در بدن هست. با این شش نوع چاقی، عوامل ایجادکننده و راه های خلاصی از اونا آشنا شید.

چاقی بالاتنه (سیبی شکل)

این نوع چاقی با مصرف زیاد غذا و جنب و جوش و فعالیت ورزشی کم ربط داره. آدمایی که دچار این نوع چاقی هستن بهتره مصرف قندها و موادغذایی شیرین رو کم کنن و به طور روزانه به مدت نیم ساعت فعالیت ورزشی دارا باشن. در صورت برطرف نشدن چاقی پس از رعایت این موارد، بهتره با یه کارشناس مشورت شه.

چاقی شکم و دور و بر معده (سیبی شکل)

اگه دچار اضافه وزن در این ناحیه هستین باید اونو با استرس، افسردگی و اضطراب در رابطه بدونین. بهترین راه واسه برطرف شدن این نوع چاقی پرداختن به ورزشای دو نفره (داشتن حریف ورزشی) و هم اینکه پرداختن به تکنیکای تمدد اعصاب است.

چاقی پایین تنه (گلابی شکل)

خیلی از زنان دچار این نوع چاقی هستن. چربی این ناحیه از بدن بسختی از بین میره. پس اگه احساس می کنین دچار این مشکل هستین بهتره با یه کارشناس مشورت کنین. انجام تمرینات ورزشی که مقاومت پایین تنه رو زیاد می کنن در کنار ورزشایی که واسه قلب و عروق پیشنهاد می شن واسه نابود کردن چربی های این ناحیه از بدن لازمه.

چاقی معده متورم (گلابی شکل)

آدمایی که از این نوع چاقی رنج می برن شاید دچار مشکلات تنفسی هستن. انجام ورزشای تنفسی و تمرین تنفس درست می تونه در این مورد کمک کننده باشه.

چاقی پایین تنه شامل قسمتای پایین پا (گلابی شکل)

این نوع چاقی بیشتر در زنان باردار دیده می شه. پاها ممکنه حالت بادکرده دارا باشن. در صورت امکان بهتره این آدما به ورزشای ایروبیک آبی بپردازند. این ورزشا فشار وارد بر پاها و مفاصل رو کاهش میدن. بالا نگه داشتن پاها هم می تونه به بهتر شدن این شرایط کمک کنه.

معده بزرگ و بیرون زده و چربی قسمت فوقانی پشت (سیبی شکل)

مثل چاقی نوع اول، این نوع چاقی به وجود اومده به وسیله کمبود تحرکه. تمرینات ورزشی نقش مهمی در برطرف شدن این نوع چربی داره. خوردن غذا به طور منظم و در مقادیر کم هم می تونه کمک کننده باشه.

جام جم آنلاین

.

منبع : persian-star.org

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *