انواع میان وعده های رژیمی برای شام | تغذیه سالم

این بخش مناسب ترین گزینه واسه افرادیه که دستور برنامه غذایی ندارن و می خوان رژیم داشته باشن تا به تناسب اندام برسن. با سایت نازوب در این بخش همراه باشین.

چه میان وعده هایی رو میشه شبا هم خورد؟

وقتی می خوایم وزن کم کنیم، اول نگاه می کنیم که غذا خوردنمون چیجوری روی وزن تاثیر داشته و بعد شروع به ایجاد تغییرات می کنیم. بیشتر افراد هنگام کاهش کالری از برنامه غذایی فقط به دنبال حذف کردن هستن و اصلا به جایگزینی فکر نمی کنن. یکی از عوامل چاقی، خوردن میان وعده های پر کالری قبل از خوابه، جانشین کردن این میان وعده ها با یه غذای سالمتر می تونه به کاهش وزن کمک زیادی بکنه. وقتی قبل از خواب پرخوری می کنیم، بدن تمایل بیشتری واسه ذخیره کردن کالریا به عنوان چربی پیدا می کنه. اینجاس که باید هوشمندانه انتخاب کنیم که چه غذایی رو چه مقدار بخوریم. اگه از کسائی هستین که دوست دارن آخر شب هم یه میان وعده بخورن، پس این میان وعده های سالم رو از دست ندین.

 
۱- ذرت بو داده

به ذرت بو داده خود کره اضافه نکنین، طعم اونو با لیمو، نمک، و دیگه ادویه جات تقویت کنین. یه فنجون ذرت بو داده ای که خودتون در خونه درست می کنین ۳۰ کالری بیشتر نداره و پر از فیبر هم هست که احساس سیری رو زیاد می کنه.

 

۲- شکلات تلخ

شکلات حتی وقتی هم که می خواین وزن کم کنین مورد استفاده س. فقط مطمئن شید شکلات تلخی که استفاده می کنین، دارای ۷۲ درصد یا بیشتر کاکائو باشه. اینجور شکلاتی می تونه بیشترین مقدار آنتی اکسیدان و هم اینکه فیبر رو به بدن برسونه.

 

۳- انجیر خشک

هر زمان هوس چیزی شیرین کردین، میوه های خشک می تونن به کمکتون بیان. غذاهای شیرین طبیعی هیچوقت بد نیستن، فقط حواستون باشه که فقط سه تا چهار عدد از این میوه های خشک خوش طعم رو بخورین. میوه های خشک پر از فیبر هستن و چربی کمی هم دارن.

 

۴- ماست یونانی ( یا چکیده )

حالت این ماست ما رو به یاد بستنی میندازه، اما ماست یونانی ( یا چکیده ) انتخابی بسیار سالم تره. پروتئین بالا و قند پایینی داره. این میان وعده خوب احساس گرسنگی رو نابود می کنه و قند خونتون هم بی جهت بالا نمی ره. پیشنهاد می کنیم نوع ساده رو جفت و جور کنین، تا از نبود قند و چربی اضافی مطمئن شید.

 
۵- سیب و کره بادام زمینی

علاوه بر شیرینی و تردی، سیبا پر از فیبر هستن. پروتئین موجود در کره بادام زمینی، سیر نگهتان می داره. البته در مورد کره بادام زمینی نباید زیاده روی کنین.

 

۶- موز

یه موز متوسط حدود ۱۰۰ کالری داره، و سرشاره از فیبر واسه سیر کردنتون، و تریپتوفان اسیدهای آمینه که بدن واسه تولید سروتونین و ملاتونین از اونا استفاده می کنه، که هر دوی اینا واسه تنظیم انتقال دهنده های عصبی خلق و خو و خواب به درد بخور هستن.

 
۷- سبزیجات خام

پر از آب و فیبر، سبزیجات خامی مانند هویج، کرفس، فلفل دلمه ای، نخود فرنگی و خیار تقریبا در هر فنجون ۲۵ تا ۵۰ کالری دارن و کمکتون می کنن احساس سیری کنین. دوست ندارین سبزیجات رو خالی بخورین؟ می تونین با ماست بخورین.
 

۸- میکس آجیلا

میان وعده های پر از پروتئین مانند آجیلا حرکتشان در راه گوارش آهسته س، بنابرین مدت زمان بیشتری احساس سیری می کنین. فقط حواستون باشه که یه یا دو مشت آجیل بخورین، چون اونا پر از کالری هستن.

 

۹- گیلاس

طعمی شیرین و البته کم کالری. گیلاس می تونه هم هوس خوردن غذاهای شیرین رو فروبنشاند و هم می تونه به داشتن خوابی راحت تر کمک کنه. گیلاس به صورت طبیعی پر از ملاتونینه، پس وقتی شب به عنوان میان وعده مصرف می شه کمکتون می کنه راحت بخوابین.

 
۱۰- بلغور جو دوسر

غلات کامل مانند بلغور جو دوسر پر از پروتئین و فیبر هستن و کالری کمی هم دارن. کربوهیدراتای موجود در بلغور جو دوسر باعث آزاد شدن هورمونای احساس خوب یعنی سروتونین در بدن می شن. این هورمونا استرس رو کاهش میدن و ذهن رو در شرایطی آروم قرار میدن.

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

  • مطالب در رابطه
  • میان وعده های کم کالری: از چه میان وعده هایی می تونیم استفاده کنیم؟ بخش دوم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *